.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رایس:قذافی مرا شاهزاده خانم آفریقایی خطاب می کرد
رایس:قذافی مرا شاهزاده خانم آفریقایی خطاب می کرد

وب سایت "دیلی بیست" بخش هایی از کناب خاطرات کاندولیزا رایس وزیر خارجه سابق امریکا را منتشر کرده است.

رایس در این کتاب در مورد اینکه قذافی عاجزانه خواستار سفر او به لیبی برای مقاصد شخصی نه دیپلماتیک بوده، می گوید.

وی نوشته است: قذافی شیفتگی عجیب و ترسناکی نسبت به من داشت و از کسانی که با او دیدار می کردند می پرسید که چرا "شاهزاده خانم آفریفایی اش" او را ملاقات نمی کند.

رایس در ادامه نوشته است: من تصمیم گرفتم این قضیه را نادیده بگیرم و خود را برای سفر به لیبی آماده کنم.

وی در کتاب خود نوشته است: سفر به این کشور راحت نبود مخصوصا با آن درخواست های به خصوص لیبیایی ها مثل دیدار با قذافی در چادرش.

وزیر اسبق خارجه آمریکا در کتاب خاطرات خود آورده است: نیازی به گفتن نیست، اما من دعوت او در چادر را رد کردم و با قذافی در یک اقامتگاه رسمی دیدار کردم.

رایس نوشته است که قذافی در طول سفرش به لیبی، به او نوار ویدیویی از عکس هایش با رهبران جهان از جمله بوش، پوتین، هو جین تائو و .. داده است. قذافی اهنگی به نام "گل سیاه در کاخ سفید" را بر روی این نوار ویدیویی گذاشته بود. این شعر برای رایس توسط یک شاعر لیبیایی گفته شده بود.

کاندولیزا رایس در این مورد می گوید: عجیب بود اما حداقل فیلم پورنو نبود.


وزیر خارجه دولت بوش نوشته است: زمانی که با او در اقامتگاهش در مقابل خبرنگاران نشستم، قذافی جملات مناسبی به زبان آورد. پس از مدتی خبرنگاران رفتند.

وی در ادامه آورده است: سپس ما در مورد افریفا و مخصوصا سودان صحبت کردیم. او قول داد که لیبی راه هایی برای کمک رساندن به پناهجویان ایجاد کند. من با خودم فکر کردم خیلی دیدار با او خوب دارد پیش می رود و فکر کردم که او دیوانه به نظر نمی رسد. اما او ناگهان دیگر صحبت نکرد و سرش را عقب و جلو کرد و گفت: به بوش بگو که دیگر در مورد راه حل دو دولت برای اسرائیل و فلسطین صحبت نکند.

رایس نوشته است: قذافی گفت که تنها یک دولت باید وجود داشته باشد: اسرائیلتین.

وزیر خارجه امریکا در دولت بوش نوشته است: احتمالا او از چیزی که من در پاسخ به این سخنانش گفتم خوشش نیامد چون دو تن از مترجمانش را از اتاق بیرون کرد.

قذافی در سال 2007 به الجزیره گفت: من از زن افریقایی سیاه عزیرم حمایت می کنم. من او را تحسین می کنم و از اینکه به سران عرب دستور می دهد افتخار می کنم.

رهبر لیبی می افزاید: لیزا .. لیزا ....لیزا. من خیلی عاشق او هستم. من او را تحسین می کنم به این دلیل که او زنی سیاه با اصالت افریقایی است./انتخاب


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.05 seconds.